Firmaprofil

Firmaledelse

    • Thomas Stirnimann, Chief Executive Officer (CEO)
    • Marcello Bologna, Chief Financial Officer (CFO)
    • Roger Müller, Chief Procurement Officer (CPO)
    • Jörg Herrmann, Chief Operating Officer (COO)

Interhomes historie

2017
Interhome og søsterselskabet Inter Chalet flytter tættere sammen på ledelsesniveau, så synergien kan udnyttes bedre. Koni Iten trækker sig tilbage og Thomas Stirnimann, CEO for Hotelplan Group, overtager indtil videre CEO'ens forpligtelser. Interhome har en stigning på 5% til nu 695.000 gæster.

2016
Interhome fortsætter sin succes. For første gang i sin historie, har firmaet matchet mere end 660.000 med deres ideelle feriebolig. Omsætningen er steget til CHF 186,6 millioner CHF.

2015
Interhome fejrer sit 50 års jubilæum. Et godt år, hvilket bekræfter målsætningen om 2014-års stigning. 


2014
Koni Iten har nu overtaget roret som CEO  og Interhome opnår fantastiske resultater. Mauritius er nu også på taptet som destination.

2013
den nye booking portal vinder guld i kategorien "brugervenlighed" og sølv i kategorien  "forretnings effektivitet" ved den schweiziske prisuddeling for internetfirmaer.

2012
Eksklusivt partnerskab med TripAdvisor, verdens største rejse-site.

2011
Erhvervelse 2013 af den tyske markedsleder INTER CHALET. Nye destinationer: Israel og Cypern.

2010
Total omstrukturering af hjemmesiden, som nu byder på navigeret søgning. Nye destinationer: Marokko og El Gouna, Egypten.

2009
Rebranding af Corporate Identity og Corporate Design.

2008
Annoncemarkedet og den nye distributationskanal Vacando introduceres.

Partner sammenarbejde i USA og Finland indledes.

2007
Hjemmesiden bliver fornyet, så De har endnu hurtigere og lettere ved at finde Deres drømmeferie. Desuden udvides der med flere gode råd, tillægs-informationer og servicetilbud. 2007 Interhome er i dag repræsenteret I stort set alle lande I Europa. I 2007 blev Rusland og Kroatien integreret, der bliver indgået samarbejde med stærke partnere i Danmark, Belgien og Holland.

2006
Feriehuse-specialisterne Casaclub, France Villas og Solemar bliver integreret i en pulje. Interhome udvider dermed sit sortiment af eksklusive villaer i Toscana og Provence.

Med det nyindførte 1-til-1-system kan Interhome garantere sine kunder en endnu bedre service og flere individuelle tilbud.– Hver kunde en gæst.

2005
Simon Lehmann indtræder som ny CEO.

2003
Interhome flytter ind i Hotelplan bygningen, for at profitere af en fælles infrastruktur.

2000
Interhome SO-netværk omfatter imidlertid 75 stillinger og 30 partnere – således at vi kan være på stedet for vores kunder.

1998
Som en af de første i branchen går Interhome online. Udover informationer kan også kataloger bestilles online, allerede fra 1999 var det muligt at booke online.

1995
Interhome sortiment omfatter i mellemtiden 75.000 senge i 11 lande – i mellemtiden også Tyskland, Tjekkiet og Polen.

1989
Hotelplan, den andenstørste schweiziske rejsearrangør og Migros datterselskab overtager Interhome AG.

1986
Katalogerne udkommer med et oplag på 2 millioner eksemplarer i 12 lande på 8 sprog.

1984
Det nye Logo bliver indført – en trækfugl som symbol på ferie og frihed. Alle servicekontorer bliver indrettet som en enhed i CI.

1980
Interhome indfører som turismepioner et computersystem og er nu online forbundet med alle udenlandske Interhome-kontorer.

1975-77
Begge virksomheder fusionerer til Swiss Chalets-Interhome med 105 medarbejdere på 16 kontorer. I 1977 skifter virksomheden navn til Interhome.

1965
Swiss Chalets bliver grundlagt I London af de schweiziske turistpionere Bruno Franzen og Werner Frey.